Wil jij dat we jou helpen bij het vinden van een nieuwe uitdaging?

Introductie

Als Online Marketing Consultant ben jij continu op zoek naar hoe je aan de hand van data en customer insights meer rendement en groei kan realiseren. Heb jij een brede kennis als Marketeer van data driven marketing, customer journey’s en user experience? En ben jij in staat heldere klantanalyses te maken met sterke aanbevelingen en hierover een relatie zelfstandig te adviseren? Lees dan snel meer over deze mooie functie bij Clever Strategy!

Organisatie

Je komt te werken bij Clever Strategy, een innovatief en groeiend marketing adviesbureau in de regio Rotterdam. Clever Strategy is gespecialiseerd in online marketing met een focus op het creëren van rendement. Ze hebben een fact-based en data-driven aanpak. Of het nu gaat om het behalen van de omzet of het genereren van leads. Clever helpt de klant o.a. met het ontwikkelen van webshops, marketing automation- en mediacampagnes en loyalty websites.

Met een specialisatie in webontwikkeling in combinatie met marketing automation wordt er dagelijks gewerkt aan het optimaliseren van marketing- en communicatie inspanningen. Clever Strategy ontwikkelt volledige (online) campagnes. Denk hierbij aan bijvoorbeeld e-mailmarketing, smart customer journey’s, liquid media campagnes, KPI-marketing en het aansturen van de strategie.

Mooie en toonaangevende klanten zijn o.a. Hunkemöller, Hyundai, Kimerbly-Clark, Jumbo Golf, Bruynzeel Keukens, Lucardi, de Baak, Q1905 (Quick) en Girav.

Als Online Marketing Consultant kom je te werken met 24 ambitieuze collega’s, verdeeld over de afdelingen development, project management, media en data. Vanuit jouw rol ga je aan de slag in het datateam. Deze bestaat uit een Data Director en een Marketing Consultant. Binnen je rol ga je nauw samenwerken met de verschillende specialisten (o.a. marketing- en technische Consultants, Mediaspecialisten en Project Managers). Je dient hierbij zelfstandig website- en/of customer journey analyses te kunnen verrichten en uit te werken tot rapportage en concrete adviezen. Deze ga je zelfstandig presenteren aan klanten, waarbij je vaak in het Engels dient te presenteren. Clever is een platte organisatie, waarbij de communicatielijnen kort zijn en beslissingen snel worden gemaakt.

Functie

Je levert als Online Marketing Consultant een hele belangrijke bijdrage aan het analyseren en optimaliseren van de marketingcampagnes en websites, zodat er meer rendement en groei gerealiseerd kan worden bij klanten! Door jouw brede kennis op het gebied van data driven marketing kan jij op basis van doelstellingen, KPI’s en beschikbare klantdata goed in kaart brengen welke stappen de klant het beste kan nemen om groei te realiseren. Daarnaast ben jij in staat om te achterhalen welke onderdelen van de customer journey en/of website funnel goed scoren en waar de grootste optimalisatiekansen liggen.

Op basis van customer data (aankoop data, gedragsdata vanuit zowel website, als e-mailcampagnes, overige first-party data, klanten- en user experience onderzoek) ben jij als Online Marketing Consultant in staat om de juiste insights naar boven te halen. Je maakt heldere rapportages met aanbevelingen, waar de klant echt iets mee kan bereiken. Je kunt dit zelfstandig goed overbrengen naar de klanten tijdens klantgesprekken en brainstormsessies.

Je kunt A/B- en gebruikerstesten opzetten, begeleiden en de learnings goed borgen om richting te geven aan je hypotheses. Tevens ben je gewend om vanuit customer journeys en user experience te denken, waarbij de klant centraal wordt gezet.

Functie-eisen

Als Online Marketing Consultant houd jij wel van een uitdaging en weet je met jouw analytische skills klanten & collega’s verder te helpen. Verder herken jij jezelf in het volgende profiel:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding en minimaal vijf jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring met Google Analytics, Google Tag Manager, Hotjar;
  • Ervaring met A/B testen en de bijbehorende tools, zoals Google Optimize en/of VWO;
  • Kennis en ervaring met Customer Data Platform of Data Management Platform, marketing automation en/of het uitdenken van dashboards is een pre;
  • Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen het data marketing vakgebied, zoals AI, machine learning en je hebt affiniteit met techniek;
  • Kennis van online UX en UI;
  • Je bent in staat een goed advies over te brengen naar de klanten van Clever Strategy;
  • Ambitieuze instelling en altijd op zoek naar het realiseren van groei voor klanten;
  • Positieve mindset;
  • Tot slot beschik jij over een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Aanbod

En wat bieden wij jou als Online Marketing Consultant bij Clever Strategy?

  • Een mooi bruto maandsalaris, afhankelijk van werkervaring en opleiding, tussen de € 3.000 en € 4.500, op basis van 40 uur;
  • Een uitdagende baan (32 – 40 uur) waarin je de kans krijgt om je te ontwikkelen, door te groeien en mee kan werken aan het volwassen maken van de data-afdeling;
  • Een fijne pensioenregeling, zodat je voor later ook verzekerd bent van een goed inkomen;
  • 24 vakantiedagen (o.b.v. 40 urig contract), zodat je ook naast je werk leuke dingen kan doen;
  • Gezellige collega’s en een lekkere lunch tegen een kleine vergoeding;
  • Een gezellige vrijdagmiddagborrel, eventueel gecombineerd met een potje tafeltennis of op de PlayStation;
  • Veel inzage over hoe Clever Strategy presteert en de ruimte om mee te denken in de bedrijfsvoering;
  • Elke kwartaal minstens één uitje met je collega’s!

Sollicitatie

Je kunt via de button ‘solliciteer’ rechtstreeks reageren op deze functie. Vul je gegevens in op het invulformulier en stuur je CV (en eventuele motivatie) als bijlage(n) mee. Jouw sollicitatie wordt dan direct gekoppeld aan deze vacature en in behandeling genomen. #prio1

Vragen? Stuur een Whatsapp bericht

Klik hier

Vragen? Stuur een bericht

Klik hier
Menu