Wil jij dat we jou helpen bij het vinden van een nieuwe uitdaging?

Alle vacatures
⃪ Terug naar het vacature overzicht

Introductie

Als Marketing Data Analist lever je een hele belangrijke bijdrage aan het analyseren en optimaliseren van de marketingcampagnes en websites, zodat er meer rendement en groei gerealiseerd kan worden bij klanten! Heb jij een brede kennis van data driven marketing en user experience? En ben jij in staat klantanalyses te maken? Lees dan snel meer over deze mooie functie bij Clever Strategy!

Organisatie

Je komt te werken bij Clever Strategy; een innovatief, jong en groeiend marketing adviesbureau in de regio Rotterdam. Clever Strategy is gespecialiseerd in online marketing met een focus op het creëren van rendement, ze hebben een fact-based en data-driven aanpak. Of het nu gaat om het behalen van de omzet of het genereren van leads. Clever helpt de klant o.a. met het ontwikkelen van webshops, campagnes en loyaltysites.

Met een specialisatie in webontwikkeling in combinatie met marketing automation wordt er dagelijks gewerkt aan het optimaliseren van marketing- en communicatie inspanningen. Clever Stategy ontwikkelt volledige (online) campagnes. Denk hierbij aan bijvoorbeeld e-mailmarketing, smart customer journey’s, liquid media, KPI-marketing en het aansturen van de strategie.

Mooie en toonaangevende klanten zijn o.a. Hunkemöller, Hyundai, Kimerbly-Clark, Jumbo Golf, Bruynzeel Keukens. Lucardi, de Baak, Dumil, Q1905 (Quick).

Als Marketing Data Analist kom je te werken met 22 ambitieuze collega’s, verdeeld over de afdelingen development, media en projectmanagement. Vanuit jouw rol ga je aan de slag in een klein, maar gedreven datateam, hierin ga jij nauw samen met werken met de Data Director. Binnen dit startende team is veel ruimte tot inspraak en ontwikkeling. Clever is een platte organisatie, waarbij de communicatielijnen kort zijn en beslissingen snel worden gemaakt.

Functie

Als Marketing Data Analist ben jij continu op zoek naar hoe je aan de hand van data en customer insights meer rendement en groei kan realiseren voor de klanten. Door jouw brede kennis op het gebied van data driven marketing kan jij op basis van doelstellingen, KPI’s en beschikbare klantdata goed in kaart brengen welke stappen de klant het beste kan nemen om groei te realiseren. Daarnaast ben jij in staat om te achterhalen welke onderdelen van de customer journey en/of website funnel goed scoren en waar de grootste optimalisatiekansen liggen.

Op basis van customer data (klanten onderzoek, user experience onderzoek, database analyses) ben jij als Marketing Data Analist in staat om de juiste insights naar boven te halen. Je maakt heldere rapportages met aanbevelingen, waar de klant echt iets mee kan bereiken.Je kunt A/B- en gebruikerstesten opzetten, begeleiden en de learnings goed borgen om richting te geven aan je hypotheses. Verder maak je (eenvoudige) klant analyses, kun je klantsegmenten definiëren en communicatiemomenten voor deze segmenten uitdenken en vertalen naar concrete touchpoints binnen een data management platform.

Functie eisen

Als Marketing Data Analist houd jij wel van een uitdaging en weet je met jouw analytische skills klanten & collega’s verder te helpen. Verder herken jij jezelf in het volgende profiel:

  • Een afgeronde hbo- of wo opleiding en 2 tot 4 jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring met Google Analytics, Google Tag Manager, Hotjar;
  • Ervaring met A/B testen en de bijbehorende tools, zoals VWO en Google Optimize;
  • Kennis en ervaring met data managementsystemen (Datatrics), marketing automation en/of het uitdenken van dashboards is een pre;
  • Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen het data marketing vakgebied, zoals AI, machine learning en je hebt affiniteit met techniek;
  • Kennis van online UX en UI;
  • Je bent in staat een goed advies over te brengen naar de klanten van Clever Strategy;
  • Ambitieuze instelling en altijd op zoek naar het realiseren van groei voor onze klanten;
  • Positieve mindset;
  • Tot slot beschik jij over een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Aanbod

En wat bieden wij jou als Marketing Data Analist?

  • Een mooi bruto maandsalaris afhankelijk van werkervaring en opleiding tussen de € 3.000 en € 4.500, op basis van 40 uur;
  • Een uitdagende baan (32 – 40 uur) waarin je de kans krijgt om je te ontwikkelen, door te groeien en mee kan werken aan het volwassen maken van de data-afdeling;
  • Een fijne pensioenregeling, zodat je voor later ook verzekerd bent van een goed inkomen;
  • 24 vakantiedagen, zodat je ook naast je werk leuke dingen kan doen;
  • Gezellige collega’s en een lekkere lunch tegen een kleine vergoeding;
  • Een gezellige vrijdagmiddagborrel, eventueel gecombineerd met een potje tafeltennis of op de playstation;
  • Veel inzage over hoe Clever Strategy presteert en de ruimte om mee te denken in de bedrijfsvoering;
  • Elke kwartaal minstens één uitje met je collega’s!

Inlichtingen

Heb je aanvullende vragen of wil je meer weten? Neem contact op met Brita van den Bos.

M: 06-33923829 (Stuur me gerust een WhatsApp berichtje!)
E: brita@lincks.nl

Sollicitatie

Je kunt via de button ‘solliciteer’ rechtstreeks reageren op deze functie. Vul je gegevens in op het invulformulier en stuur je CV (en eventuele motivatie) als bijlage(n) mee. Jouw sollicitatie wordt dan direct gekoppeld aan deze vacature en in behandeling genomen.

Menu