De kracht van Lincks

Visie
Als betrokken recruitment partner de verbinding maken tussen klanten en kandidaten. De klant moet volledig ontzorgd worden in het vinden van goed personeel, omdat mensen de belangrijkste waarde zijn van een bedrijf. Omdat wij beschikken over het grootste kandidatennetwerk in de regio kunnen we snel en kwalitatief goed personeel leveren. Hiernaast bemiddelt Lincks voor mooie werkgevers in de regio waardoor we continu beschikken over een generiek aanbod van de leukste banen.

Missie
Bedrijven zien Lincks als volwaardig Business Partner. Dit door volledige ontzorging van instroom, zoals werving- & selectietrajecten (uitzenden), advisering in aannamebeleid en arbeidsmarktcommunicatie. Door van Lincks een sterk merk te maken weet elke (latent) werkzoekende Lincks te vinden!

Hoe het allemaal begon…
Mireille vertelt: ‘Vanuit de droom om ooit ondernemer te worden viel, na een aantal jaren werkervaring in HR en Werving & Selectie, alles op zijn plek. Dit resulteerde in de start van een eigen bedrijf op 1 november 2007. Ik sloot me aan bij een netwerkformule, genaamd The People Company. En daar zat ik dan op 1 november 2007 aan de keukentafel met mijn oude Toshiba. Man de deur uit naar zijn werk en ik ging beginnen… Ik wilde het graag anders doen dan anderen en hoopte de passie die ik heb voor werving & selectie over te kunnen brengen aan zowel klanten als kandidaten, omdat mensen in je bedrijf de belangrijkste waarde zijn.

Ik had de ambitie om er een bedrijf van te maken en ik merkte al snel dat het werk zo arbeidsintensief is (acquisitie, searching, interviews, netwerken) dat ik uitbreiding nodig had. Toen heb ik in 2008 ik mijn eerste personeelslid Renate aangenomen. Dit was best een gok, voor zowel Renate als voor mijzelf, omdat het bedrijf nog in de opstartfase zat. Ondanks de neergaande tendens die in 2008 inzette konden wij toch groei doormaken en nam ik eind 2009 weer iemand aan. Op dat moment was het ook tijd voor een verhuizing en dit werd een klein kantoorpand aan de Viltweg in ’s-Gravendeel, waar we nog steeds gevestigd zitten, alleen nu in een groter pand. In 2011 kwam Annemieke erbij en in datzelfde jaar richtten wij ook een uitzendbureau op om onze klanten tegemoet te komen. Hoewel we tot dat moment alleen nog hoger opgeleiden bemiddelden zijn we hierna ook het middenkader gaan bedienen vanuit de vraag van klanten.

Vanuit de dalende markt kwam er steeds meer vraag om ook outplacementtrajecten te gaan verzorgen en hier zijn we dan ook vanaf 2013 mee gestart. Hier hebben we een speciaal programma voor laten ontwikkelen, daar vanuit zijn ook sollicitatietrainingen ontstaan waarbij elke acht weken aan een kleine groep vanuit onze kennis een workshop wordt georganiseerd. In januari 2014 is Brita gestart en in 2015 hebben we ons team met Arjan uitgebreid.

In 2015 heb ik besloten om de formule te verlaten en onder een nieuwe naam verder te gaan in 2016. De reden hiervan is dat we graag zelf ons merk wilden gaan uitdragen, zelf de marketing en communicatie doen, wat resulteert in een nog betere dienstverlening richting onze kandidaten en klanten. De naam ‘Lincks’ betekent voor ons verbinden en de lin(c)k leggen. We hebben ‘Personal Recruitment’ toegevoegd aan de naam Lincks omdat dit precies is wat ons onderscheidt. Dit horen we ook altijd terug van onze kandidaten en klanten. We zijn ons steeds meer gaan verdiepen in online marketing, hebben gerichte campagnes opgezet en meten en monitoren alle data nauwgezet. In 2018 hebben we ook deelgenomen aan een Talent Brand Management Programme van LinkedIn en daar wonnen we een award voor beste careerpage. Een mooie beloning!

Ik ben er trots op dat ik inmiddels een grote diversiteit aan opdrachtgevers binnen en buiten de regio kan bedienen in het ontzorgen van de werving & selectie en het vinden van de juiste kandidaat. Er zitten grote aansprekende namen bij, maar ook kleinere bedrijven bedienen wij met evenveel passie en betrokkenheid. Op dit moment werken wij met een team van negen collega’s aan uiteenlopende opdrachten. Elke collega binnen Lincks heeft zijn of haar eigen talenten, vakgebied of key-account en daar zijn ze verantwoordelijk voor. Mijn collega’s zijn verschillend in leeftijd, ervaring en achtergrond en dat zorgt voor een mooie dynamiek, een groot netwerk en fijne sfeer op kantoor. Klanten merken dit ook en is er heel weinig verloop.

Per november 2018 hebben we een tweede locatie geopend in Barendrecht en daar zijn we heel blij mee én trots op! Met deze extra locatie zijn we voor zowel klanten als kandidaten uit de (rand)stad sneller bereikbaar en is het voor kandidaten ook gemakkelijk om met het openbaar vervoer te komen. De komende jaren willen we nog meer groei doormaken. We zien op dit moment dat dit ook op een natuurlijke manier gebeurt. Veel bedrijven weten ons al te vinden en ook kandidaten weten dat als ze een baan zoeken in de regio, ze bij ons aan het juiste adres zijn! Plannen, dromen en ambities zijn er genoeg, maar we hopen vooral de juiste match te maken en heel veel kandidaten en klanten blij te kunnen maken!’

Persoonlijk
Dat is de enige manier waarop het voor ons werkt.

Gepassioneerd
Verbinden is de passie van ons allemaal.

Professioneel
Al sinds 2007 partner in recruitment binnen het MKB.

Eerlijk
In elke samenwerking een voorwaarde.

Maatwerk
Voor elke uitdaging een passende oplossing.

Ambitieus
Wij zijn het, jij ook?